Terug in Kenia - Reisverslag uit Duiven, Nederland van SaninKenia-Tanzania - WaarBenJij.nu Terug in Kenia - Reisverslag uit Duiven, Nederland van SaninKenia-Tanzania - WaarBenJij.nu

Terug in Kenia

Blijf op de hoogte en volg

03 Oktober 2012 | Nederland, Duiven

Lieve mensen,


Ik val maar gelijk met de deur in huis.
Ik ben weer terug in Kenia!

Eergisteren ben ik afgereisd naar Tanzania, en des te verder ik weg reed van Kenia, des te meer buikpijn kreeg ik.
Het voelde helemaal niet goed; ik wil niet in Tanzania zijn , maar in Kenia, in Maralal.

Maar goed, ik was nou eenmaal al onderweg. Na een enorme reis kwam ik aan in Arusha waar Marriet mij al op stond te wachten.
Vanaf Arusha moesten we nog zo’n kleine drie uur reizen naar Mto Wa Mbu.
En al onderweg naar Mto Wa Mbu heb ik Marriet gezegd dat ik eigenlijk helemaal niet in Tanzania wilde zijn.
En om een lang verhaal kort te maken; ik heb daar een nacht geslapen en ben de volgende dag weer teruggereisd naar Kenia. Zojuist ben ik weer aangekomen in Mombasa; dit verslag schrijf ik vanuit de taxi richting Diani Beach waar ik vannacht zal slapen. Morgen maak ik de lange reis naar Maralal.

Ik weet dat jullie nu zeggen: Sandra, hoe kun je dat nu doen? De baan opzeggen, mensen rekenen op je!
Had je niet wat langer kunnen blijven om het een kans te geven?
Had ik kunnen doen inderdaad, maar ik voelde gewoon zo sterk dat dit niet mijn plek zou worden; en ik wil alleen nog maar mijn gevoel volgen.

In Maralal zal ik een huisje huren en proberen op een of andere manier geld te verdienen; hoe weet ik nog niet, maar komt tijd komt raad!

Liefs


Sandra





  • 03 Oktober 2012 - 17:04

    Geesje:

    Oei Sandra, dit is een hele heftige beslissing die je hebt genomen! Ik hoop echt dat het je lukt om in Kenia werk te vinden, maar...... en anders uiteindelijk terug naar NL, brrrr! Succes!

  • 03 Oktober 2012 - 20:08

    Gerrit:

    Lieve Sandra,

    Mm....en nu moet ik zeker tegen je zeggen dat je onverstandig bezig bent. Juist ik!!

    Mm....ik denk er nog niet aan. Je bent gewoon je hart aan het volgen. En dat klinkt en lijkt op het eerste gezicht helemaal niet meteen het verstandigste dat je doen kunt. Maar ik ben er van overtuigd dat het uiteindelijk 'jouw' beste weg zal zijn. En natuurlijk is het allemaal helemaal niet zeker of het je gaat lukken daar. Maar je gaat het proberen, want daar ligt je hart en zo moet het dan gewoon zijn.

    En het heeft ook een enorm voordeel. Voor ons. Treurige achterblijvers. Want dan worden wij niet geconfronteerd met een 'oh-had-ik-maar-Sandra-tiepje' terug in Nederland (als je daar al ooit weer terugkomt).

    Dus eh.....goed gedaan.

    En nu als de wiedeweerga een lekker plekje vinden waar je wat langer kan aarden. Wortel schieten. En natuurlijk een baantje vinden. Mm.......directiesecretaresse lijkt me wel wat voor jou (kweet niet waarom me dat nu zo te binnen schiet.....maar je lijkt me typisch.......).

    No worries en ga genieten. Dat 'moest' ik ook van jou toen ik op de fiets zat, en nu is het mijn beurt om jou 's aan het genieten te zetten.

    En ik heb ook een opdracht (meer een vraag eigenlijk) voor je. Kun je ons wat leuke Keniaanse woorden leren. Mijn persoonlijke interesse gaat ook uit naar wat fijne 'Keniaanse schuttingtaal-woorden', ben ik gek op, dus die mogen wat mij betreft ook hoor!!! Peter leest toch niet mee.....hopefully!!

    Kom op joh!! Je leeft maar ene keer als Sandra. Maak er wat van daar in Kenia. En blijf schrijven en wijn drinken. Doe maar niet gecombineerd....dat valt meteen zo op. Veel plezier (jaaaaahhhh, ik brei er nu echt een eind aan......over breien gesproken ....ik zoek nog iemand die een fijne wintersjaal (bestaan zomersjaals eigenlijk?, lijkt me sterk, heb je niks an, jah kun je in de kast leggen, maar dat is het dan ook) kan breien. Weet jij nog iemand? In Nederland dan he!!!!

    Ok, heb ik je nu genoeg 'afgeleid'? Fijn!! Dat was de bedoeling.

    Nu moet ik snel een suprise voor Lodewijk R. (lijkt een crimineel, is het niet hoor, alhoewel.....) in elkaar knutselen.....Lodewijk neemt morgen afscheid, en dat is NIET fijn! Het hele projectburo mist 'm nu al. En hij is er gewoon nog. Kan je nagaan.

    O ja, ik heb geheel tegen je advies in, toch een huis(je) gekocht. Daarover later via de privemail meer.

    Groet, Gerrit Pleijter

  • 03 Oktober 2012 - 20:36

    :

    Lieve Gerrit,

    Dit is inderdaad een stap die niet echt heel 'verstandig' te noemen is; we zien wel waar het op uit draait en als het niet lukt werk te vinden in Kenia, dan moet dat ook gewoon zo zijn en kom ik gewoon terug naar Nederland.

    Go with the flow, zal ik maar zeggen!

    Keniaanse schuttingwoorden? Gerrit, je weet toch dat ik een keurig opgevoed meisje ben, dus schuttingwoorden...... Nou ja, eentje dan: is trouwens niet Keniaans, maar Samburu (Maa-taal).
    Mindji: fuck your mum!
    Meer weet ik er echt niet, ben al blij als ik me een beetje verstaanbaar kan maken en dan kom je niet zo ver met schuttingwoorden. Maar ik beloof je hierbij, als ik er weer eentje weet, ben jij de eerste die het hoort, ok?

    Wat jammer nou voor je dat ik niet in Nederland ben, want ik kan zelf breien als de beste; ik had absoluut een sjaal voor je in elkaar geflanst!

    Ben benieuwd naar jouw huisje; ik hoor het wel!

    Liefs,

    Sandra



  • 04 Oktober 2012 - 00:39

    Nellie:

    Jeemig Sandra toch.....dat had ik niet verwacht!! (alhoewel). Maar...je hebt het geprobeerd!
    Ik moet wel zeggen dat je lef hebt.
    Denk maar zo je leeft maar één keer en waar je hart is , is je thuis.
    Sterkte met het vinden van een huisje en een baan, het gaat je lukken!!!!

    Liefs Nellie

  • 04 Oktober 2012 - 10:49

    Josephine:

    Lieve Sandra,
    Even goed lezen, ja, het staat er toch echt, je bent weer teruggereisd naar Kenia !! Wat een verrassende
    wending aan je verblijf.....Maar aan de andere kant is het denk ik een juiste beslissing, je gaf aan dat het niet goed voelde en dan moet je een keuze maken ! Het zal zo moeten zijn, terug in Maralal zul je ongetwijfeld
    je plekje wel vinden en zo niet, dan kom je gewoon weer gezellig naar Nederland, het is wel een heel ander klimaat op dit moment. Ik wens je voor dit moment heel veel sterkte en "put yourself together ". Blijf positief
    dan zal het zeker lukken !

    Veel liefs, Josephine

  • 04 Oktober 2012 - 10:55

    Ans:

    Lieve Sandra,
    Je laat mij wel schrikken!! Maar ja, je zult zelf wel het het beste weten wat je moet doen, ahoewel ik het zeker 3 maanden een kans had gegeven,
    Of zit de liefde van je leven daar, is dat de reden? Hopelijk ben je weer beter van de steken en de griep!!
    Verder gaat hier alles goed en zal ik je voortaan schrijven naar je eigen mailadres.
    Liefs en tot horens.XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Duiven

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 November 2012

Relaxen en nog eens relaxen!

09 November 2012

Zeg me waarom?

02 November 2012

Je maakt nog eens wat mee!

28 Oktober 2012

Terug naar Nederland

25 Oktober 2012

Dagelijks leven

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 368
Totaal aantal bezoekers 19266

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: